Az uniós Mobilitási Csomag kapcsán ül egy asztalhoz Takács Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós ügyekért felelős államtitkára, a NiT Hungary Elnöksége és Felügyelőbizottsága, Deli Andor EP képviselő, a TRAN bizottság állandó tagja, a mobilitási csomag néppárti felelőse és Dr. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

Az Európai Bizottság álláspontja szerint egyes tagországok valóban sértik az EU erre vonatkozó szabadságelvét. Jelenleg Franciaországgal, Ausztriával és Németországgal szemben is lezáratlan kötelezettségszegési eljárás van folyamatban. Ezen országok akadályozták/akadályozzák a szolgáltatások szabadságát protekcionista gazdaságpolitikai és adminisztrációs intézkedéseikkel.

A hátrányosan érintett magyar fuvarozó vállalkozások számára az összefogás és erős fellépés, hatékony érdekérvényesítés mellett az Európai parlament Mobilitás Csomagja jelentheti a megoldást, ha abban sikerül a közép-kelet európai érdekeket érvényesíteni.

„Az Európai Bizottság Mobilitási csomagjavaslata túlzott adminisztrációs többletterhet jelenthet a gazdasági szereplők, különösen a kis- és középvállalkozások számára. A szabályozási tervek a közúti szállítás díjainak ugrásszerű, akár 20-30 százalékos növekedését eredményezhetik, ami általános áremelkedéshez vezethet minden termékcsoportban. Az előkészületben lévő változtatások az Európai Unió versenyképességére is kedvezőtlenül hathatnak”

– ismertette a megbeszélések tétjét március 6-i miniszterek tanácsán elhangzott beszédében Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.”

„Szélesebb körű összefogásra van szüksége azoknak a kelet- és dél-európai országoknak az illetékeseivel, akikkel szemben Nyugat-Európában a piackorlátozó intézkedéseket bevezették”

– közölte Wáberer György a magyar logisztika és közúti fuvarozás fejlesztésének elősegítésével összefüggő feladatok ellátásával foglalkozó miniszterelnöki megbízottként a Fuvarozók Bálján.

„Nem vagyunk egyedül a magyar fuvarozó vállalkozókért folytatott harcban, hiszem, hogy nemzetközi összefogással meg tudjuk menteni a 95%-ban kkv-kból álló szektort, amely kb. 120.000 embernek ad megélhetést Magyarországon. A NiT Hungary a tanácskozás mellett minden fórumon felszólal és ki fog állni a jövőben is a magyar fuvarozókért”

– teszi hozzá Dittel Gábor a NiT Hungary főtitkára.

Március 21 – a következő mérföldkő

Az ülésen a résztvevők áttekintik az elmúlt évben elért részeredményeket és a Mobilitás Csomaggal kapcsolatos feladatokat, amelyeken keresztül 120.000 munkahely és 13.000 magyar fuvarozó vállalkozás ellehetetlenítése ellen küzd együtt a kormány, az érdekképviseletet ellátó NiT Hungary és az Európa Parlamenti TRAN Bizottság állandó tagja, Deli Andor.