Jelenleg is zajlanak az utolsó tesztek és a technikai átvételi folyamatok az M6-os autópálya új szakaszán. A beruházás eredményeképpen befejeződik az Adriai-tenger és a Balti-tenger közötti TEN-T folyosó magyarországi szakasza, írja a Magyar Építők.
A Bóly és Ivánvárda közötti 20 kilométeres új szakasz a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt.konzorciuma által, az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából épül, összesen nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.
Az év elejére a projekt az utolsó fázisába lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. projektvezetője a Magyar Építőknek beszámolt arról, hogy már tavaly ősszel befejezték az aszfaltozást, az útcsatlakozásokat és az operatív lehajtókat. A csomópontoknál vadvédő kerítéseket is felállítottak.
Az összes forgalmi eszköz készen áll, továbbá elkészült a TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is.
A szakértő megjegyezte, hogy a projekt során számos különleges feladatot kellett megoldaniuk. A Duna Aszfalt Zrt. által épített 11 kilométeres szakaszon különszintű csomópont, körforgalom, egy völgyhíd és több jelentős műtárgy is felépült, köztük egy különleges ívű és méretű vadátjáró.
Az M6-os autópálya meghosszabbítása jelentősen javítja a Duna menti és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúráját, továbbá a fejlesztés elősegíti az Észak– és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását.
Borító: Shutterstock.com