Míg a TMZ-hez hasonló számos városnéző kirándulások ideiglenesen zárva tartanak, addig egyes vállalatok a felszínen tudnak maradni azzal, hogy nyitott-tetős járműveket adnak ki bérbe stúdióknak és a helyieknek, szállításra és egynapos kirándulásokra. Mi lehet ebben a buktató? Azok az emberek, akik „nem hisznek a vírusban.”
„Azt a döntést hoztuk, hogy ideiglenesen bezárunk, mely életbe lép 2020. március 13-tól.” – olvasható a TMZ Celebrity Tours Hollywood Boulevard-i központjának bejáratára ragasztott tábláján. Közel kilenc hónappal később a város egyik vezető turistabusz-társasága továbbra is zárva tart, mivel az új koronavírus-járvány közepette kimaradt egy turisztikai szempontból jellemzően jövedelmező nyári idényből. A TMZ nincs egyedül, mivel a Guideline Tours, az Ultimate Hollywood Tours és az Access Hollyood Tours (amely október 29-én újból megnyílt) az év nagy részében be voltak zárva.
A visszatérő túracégek új világgal néznek szembe, a tavaly, ugyanebben az időben hozott forgalmuk csupán 5-6%-át hozzák be. A StarLine Tours (Los Angeles egyik legnagyobb túracégje) újraindította a „Sztárok Otthonai” túráját szeptember 1.-vel, melyek hop-on, hop-off emeletes buszokkal működnek.
„Arra törekszünk, hogy megpróbáljuk ismét a nulláról felemelni az üzletet a több hónapos bezárás után” – mondja Kami Farhadi, a StarLine elnöke. A cég pluszban olyan privát túrákat adott hozzá a programjukhoz, amelyekben az utasokért elmennek a hoteljükhöz vagy az otthonukhoz, illetve testre szabhatók.
Emellett a StarLine megkezdte a tető nélküli buszok bérbeadását a stúdiók számára, hiszen a szabadban való tartózkodás kulcsfontosságú a vírus elleni védelemben. A produkciók arra használják a járműveket, hogy a színészeket, a személyzetet és a felszereléseket tudják vinni helyszínről helyszínre, a hagyományos sprinter kisteherautók és személygépjárművek helyett.
A Big Bus nevezetű túrabusz-társaság (kiknek a rendelkezésre álló nyitott járművei általában golfkocsik) szintén bérbe adja a flottáját a stúdióknak. Rich Goldstein vezérigazgató hozzáteszi, hogy a Big Bus egy fellendülést lát az egy napos kirándulásokon résztvevő helyiek részéről. „Megemelkedett százaléka a bevételnek az „aznapi”impulzusokból származott, míg ezelőtt sokkal magasabb volt az előfoglalások aránya.” – mondja Goldstein.
Farhadi szerint a Los Angeles-i lakososok az újranyitás óta nagyon sokat érdeklődnek a StarLine programjai iránt: „Az emberek úgy gondolják, hogy úgyse lehet mit csinálni, próbáljuk ki.”
Egy kisebb cég számára, mint például a, A Day in LA Tours, amely szeptemberben újranyitott, de zárt buszokat használ, a nemzetközi turizmus hiánya egy óriási „csapást” jelent, mondja Raman Rampal vezérigazgató. Bár az összes jelenleg működő vállalat betartatja a maszkok viselését, a járművek fertőtlenítését és a távolságtartást (főleg a turistavezetőtől), „Vannak olyan túrázók, akik azt gondolják, hogy a vírus az csak egy kitalált demokratikus kamu” – mondja Rampal. „Trükkössé tud válni a helyzet, hiszen nekünk meg kell felelnünk az embereknek, a hitüktől függetlenül is.”
És miközben a túraszervezők optimisták azzal kapcsolatban, hogy az ipar majd visszafog állni a rendes kerékvágásba, Rampal úgy gondolja, hogy a jelenlegi helyzet lesz az „új normális” ameddig nincs kifejlesztve a vakcina.
„Beszéltem egy pár emberrel, akik Los Angeles-be akarnak jönni, és mindig azt kérdezik, hogy „biztonságos egy hotelben maradni?” – mondja Rampal.” „Ha az ember nem érzi magát kényelmesen, biztonságban a hotelszobájában, akkor hogyan várhatjuk el tőlük, hogy nyugodtak legyenek egy nyilvános túrán? Inkább bérelnek egy autót, és kitalálják maguknak a programot.”