Tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 lábas tengeri konténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, míg ma 11 196 dollárba kerül ugyanennyi áru szállítása – közölte az iBanFirst, a határokon átnyúló pénzügyi megoldásokat kínáló cég az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében. 

A közlemény rámutatott, hogy a tengeri konténerek árának a 2020 nyarán még 3000 dollárról mostanra 20 ezer dollár körülire történő emelkedése hozzájárul a tengeri szállítási díjak rendkívüli emelkedéséhez.

A fuvardíjak emelkedése először az alacsony árrésű, alacsony hozzáadott értékű árukra, például a hűtőszekrényekre volt negatív hatással, de mostanában már a magas hozzáadott értékű áruk szállítására is erőteljesen kihat.

Henrik Gergely, az iBanFirst ügyfélmenedzsere a közleményben elmondta, hogy a tengeri áruszállítás helyzetét rontották a kikötők példátlan zsúfoltsága és az olyan akut szállítási problémák, mint a 2021. március végi incidens, amikor a Szuezi-csatorna elzáródott, és sok konténer nem tudott célba érni.

A szakértők példaként Kína példáját hozták fel, ahol 2021 júniusában a világ harmadik legnagyobb konténertermináljának számító sencseni bázis ideiglenes bezárásáról döntöttek a Covid-járvány miatt, ami többhetes késedelmet okozott a szállítmányokban, tovább növelve az Európába és az Egyesült Államokba irányuló szállítás költségeit.

Az iBanFirst dedikált online platformot biztosít különböző devizatranzakciókhoz. Magyarországon több száz vállalati felhasználó használja a rendszert.

A belgiumi székhelyű iBanFirstet 2013-ban alapították Franciaországban. A vállalat 2021 márciusában második alkalommal került fel a Financial Times által összeállított, az 1000 leggyorsabb európai vállalatot tartalmazó listára, a 258. helyen.

 

Forrás: mfor.hu, MTI