Az EU közlekedéspolitikája talán nem tartozik az uniós választások legforróbb témái közé, de minden bizonnyal hatással lesz arra, hogy az emberek hogyan voksolnak, amikor hamarosan a szavazóurnák felé veszik az irányt, írja az Euractiv.
Vidéken különösen nagy szerepet játszhat a közlekedéspolitika. Az Eurobarometer 2021-es felmérése szerint a válaszadók mintegy 44%-a úgy véli, hogy az EU-nak a közlekedési kiadásokról szóló döntések meghozatalakor kifejezetten figyelembe kellene vennie a vidéki területek igényeit. Emellett a vidéki területeken és falvakban élők 56%-a pedig fejlettebb helyi buszjáratokat és kerékpárutakat szeretne.
Ugyanakkor a városokban is aggódnak aggályok, ugyanis sokat töltenek naponta órákat dugókban az egész kontinensen, vagy próbálkoznak azzal hogy felférjenek a zsúfolt tömegközlekedési eszközökre. Ezzel szorosan összefügg a jelenlegi lakhatási válság is, amely sok embert a peremkerületekbe kényszerít Európa nagyvárosaiban, akik még nagyobb terhelést jelentenek így az agglomerációs infrastruktúrákra.
A fuvarozók és vállalkozók szemszöge is különösen fontos, hiszen minden gazdaság jól jár akkor hogyha az európai áruszállítási szektor olajozottan működik, ezzel számos embernek biztosítva megélhetést.
Borítókép: Pexels