Az elmúlt időszakban a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete választott testületeiben számos személycsere, lemondás történt, Szabó György március 19-i lemondása óta az egyesület elnöki pozíciója is betöltetlen. A szeptember 28-i küldöttgyűlésen az elnök, felügyelő bizottsági tag, árufuvarozási tanácstagok és az etikai bizottsági tag mellett az elnökhelyettesi tisztségről is szavaznia kell a küldötteknek.
Wáberer György második ciklusa Szabó György lett az MKFE elnöke, aki azonban a 2019. március 19-i elnökségi ülésen lemondott tisztségéről Lemondása indoklásakor kiemelte, hogy az akkor kialakult körülmények között nem tudja felelősséggel folytatni azt a szakmai munkát, amelyre megválasztásakor tett ígéretet az Egyesület tagságának. Az alapszabályzatnak megfelelően az elnök feladatkörét 2019. március 20-tól Ignácz József Péter elnökhelyettes vette át.
Nemcsak az elnöki, hanem a sokáig betöltetlen főtitkári pozícióban is több személycsere történt az elmúlt időszakban: Dr. Becsei Zsoltot, Somogyi Gábor követte, jelenleg Karmos Gábor tölti be a tisztséget. A szeptember végi küldöttgyűlés egyik legfontosabb kérdése, hogy ki lesz az MKFE elnöke, és milyen irányt vesz a szervezet viszonya a kormányzattal, annak tükrében, hogy az Elnökség 2019 nyarán demonstrációs bizottságot is létrehozott a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében.
„Látok pozitív lépéseket, de még mindig vannak olyan személyek, akik nem értik a megbízatásukat, hanem inkább talán az anyagi érdekeltség és a pozíció érdekli őket. Bízom abban, hogy a küldöttgyűlés után eredményesebb érdekképviselet fog kialakulni. Az MKFE tagsága nagy, de sajnos a tagok jelentős része passzív, nem vesz részt aktívan az érdekvédelemben és a közös munkában. Remélem, olyan személy fog az elnöki székbe ülni, akire a kis- és középvállalkozók jelentős része hallgat. S a többi tisztségviselő is olyan személy lesz, aki valóban tenni akarnak a magyar fuvarozó társaságokért. Fontos lenne, hogy a döntéshozó megértsék, ebben az ágazatban nagyon nagy bajban vannak a magyar kis- és középvállalkozók. A korábbi elnökök nem igazán tettek semmit a hazai piacvédelemért. Fontos lenne, hogy a kormányzat felismerje, szükség van a magyar fuvarozó szektorra mind a beföldi, mind a nemzetközi fuvarozásban” – nyilatkozta az Útononline-nak az MKFE egyik tagja, Szabó Kálmán.