Minden árunak az árába be kell építeni, ha esetleg drágább lesz a szállítmányozás. A legvégén ezt a fogyasztók is meg fogják érezni, hiszen a boltokban elérhető termékek drágábbak lesznek.
– fogalmazta meg dr. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a NiT Hungary sajtónyilvános ülésén, ahol Takács Szabolcs államtitkárral, Deli Andor EP képviselővel és a NiT Hungary elnökségével tekintették át a magyar fuvarozást és a hazai fogyaztókat is érintő Uniós jogszabály csomag hatását.
A 2017 májusában beterjesztett mobilitási csomag jelentős mértékben nehezítené a piacon való fennmaradást a magyarországi, valamint a kelet-közép európai fuvarozók számára:
- Az uniós jogszabályban megfogalmazottak között szerepel, hogy amennyiben a szállítmányozó vállalkozások nemzetközi fuvart végeznek, akkor dolgozóikat egy bizonyos határidőn túl kiküldött munkaerőként kezelnék.
- A fuvarozó kisvállalkozókra – például tőkeszegénységük miatt – kemény feltételek és többlet adminisztrációs terhek várnak.
- Ezek a feltételek nem csak magára a szektorra károsak, hanem az európai uniót létrehozó alapszabadságokra nézve is.
„Közel 120 ezer munkahely érintett a kisvállalkozók között, amelyre veszély leselkedik. Ha megvalósulnak a tervezett előírások, sok magyar kisvállalkozó a tőkeszegénységükből adódóan nem tudja majd a versenyt állni, és 120 ezer munkahely kerül veszélybe.”
– hívta fel rá a figyelmet Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára
– fogalmazta meg Deli Andor, EP képviselő, a TRAN Bizottság tagja
– hangsúlyozta Takács Szabolcs, a Miniszterelnökség államtitkára