A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak 2019-ben, előrejelzésük szerint összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben. A buszoknál ennél is magasabb arányú, 21 százalékos növekedésre számítanak, míg a nagyhaszongépjárműveknél 7000 új forgalomba helyezést várnak.
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke januári sajtótájékoztatójukon kiemelte: a személyautók piacán 18 százalékos növekedést prognosztizálnak, 160 ezer személygépkocsi forgalomba helyezésére számítanak az idén.
Az MGE előrejelzésében 30 ezer új kishaszonjármű forgalomba helyezése szerepel, ami 13 százalékkal több a tavalyinál. A nagyhaszonjárműveknél 11 százalékos növekedést, 7000 új forgalomba helyezést várnak, a buszoknál 21 százalékos növekedésre, 800 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 10 százalékos bővülést jeleznek, ami 3300 új jármű forgalomba helyezését jelentené – mondta az MGE ügyvezető elnöke. A közúti pótkocsiknál ugyanakkor 14 százalékos csökkenést valószínűsítenek, így 3800 új pótkocsi kerülhet forgalomba – tette hozzá.
Dér Péter, az MGE elnökségi tagja elmondta: csaknem 7 százalékkal nőtt tavaly a forgalomba helyezett új nagyhaszonjárművek száma, ami jó eredmény, különösen annak fényében, hogy a legtöbb fuvarozó cég visszafejleszti flottája méretét. A szakember egyre komolyabb problémának nevezte a gépkocsivezetők hiányát.
A buszpiacon tavaly kisebb, 2,8 százalékos volt a bővülés, ugyanakkor ebben a kategóriában erőteljes növekedést vár az MGE az állami és önkormányzati programok miatt.
Somogyi Gábor, az egyesület elnökségi tagja jelezte: a forgalomba helyezett új közúti nehézpótkocsik száma csökkent tavaly az előző évhez képest, és idén még jelentősebb csökkenésre számítanak.
A beruházások elmaradásának főbb oka továbbra is a gépkocsivezetők hiánya, a munkabérek nagyon jelentős növekedése, valamint az emelkedő, illetve 2019-ben megjelenő nemzetközi adók, szabályozók. Emiatt a vállalkozások profitabilitása rendkívül lecsökkent, a kisebb cégek nagy számban hagyják abba tevékenységüket, és a fuvardíjak emelése nélkül további nehézségek várhatók – mondta.
forrás: MTI